Depresszió tények-tévhitek, depresszio kezelése, depresszió gyógymódok, depresszió oka-tünete,

Depresszió tények-tévhitek, depresszio kezelése, depresszió gyógymódok, depresszió oka-tünete,

Az év ezen hidegebb, sötétebb idején hajlamosak vagyunk inkább a szezonális betegségekre, például a megfázásra és az influenzára, és néhány ember nagyobb valószínűséggel depresszióra. Ha az emberek minden évben ugyanabban az időben depressziósnak érzik magukat, azt szezonális hatásos rendellenességnek (SAD) hívják , amelynek véleményünk szerint a napfény elégtelenségével függ össze. Noha ezekben a hidegebb hónapokban nagyon jellemző, hogy kevésbé motivált, vagy bánatos – sőt még depressziós is -, nagyon sok ember szenved súlyosabb depresszióban, ez olyan rossz, hogy orvosi ellátást igényel. Számos klinikailag depressziós ember vesz gyógyszert, és ez az arány az elmúlt évtizedben óriási mértékben növekedett. Noha jó, ha az emberek megkapják a szükséges kezelést, az is nehéz elhinni, hogy annyi ember elég depressziós, hogy azt gondolja, hogy túlmutat a természetes gyógymódokon. Orvosának egyedileg kell diagnosztizálnia téged, és a depressziós gyógyszerek valóban sok embernek segítik a legrosszabb depressziós tünetek kezelését.
M
i a depresszió valójában, néhány olyan mítosz felvázolásával, amelyek segíthetnek megvilágítani, mi nem a depresszió.


Mi a depresszió?
A depressziót és más hangulati rendellenességeket az agy jelentős kémiai egyensúlyhiányai okozzák. Amikor az olyan agyi vegyi anyagok, mint a norepinefrin, a dopamin és a szerotonin (amelyek szabályozzák a hangulatot és az érzelmi diszpozíciót) rossz arányokba koncentrálódnak, óriási hatással lehet a jólétre és az ön érzelmére. Része megértést, amit a depresszió is jár a megértés, mi ez nem az.

Tehát itt van 6 általános mítosz a depresszióról, és mit kell tudni róluk:

  1. TÉTEL: A depresszió nem igazi betegség.
Depresszió tények-tévhitek, depresszio kezelése, depresszió gyógymódok, depresszió oka-tünete,

Depresszió kezelése, depresszió oka-tünetei,

Valójában igen. Amikor az agyban a vegyi anyagok elégtelen egyensúlyba kerülnek, nem csupán önmotív erőfeszítéseket igényelhet, hogy normalizálódjanak. A depresszió, oly módon nyilvánulhat meg, hogy a test valóban betegnek érezze magát, vagy a betegséggel összefüggő tünetek alakuljanak ki. Tehát határozottan nem csak a „szomorúság”. Ha a depresszió közepes mértékűtől súlyosig terjed, sokkal könnyebb felismerni. Például egy enyhe vagy közepesen depressziós ember a szokásos módon folytathatja az életét, ezért talán az, hogy körülötte lévő emberek soha nem tudják, hogy valami baj van. Másrészt egy súlyosan depressziós ember csak ül egy széken, energia nélkül. Ennek oka az, hogy rögzített haragját elszenvedheti, amely blokkolja az elmét és a testet, és hogy a ki nem fejezett érzelem szomorúsággá alakulhat. Minél több szomorúság van egy embernél, annál alacsonyabb az energiaállapota.
A depresszió tünetei – amelyek mind kognitív (az elme), mind szomatikus (a testben) megnyilvánulnak – alátámasztják ezt a tényt.

  1. MIT: Depressziós gyógyszerek gyógyíthatják a depressziót.

A pszichés problémákra különösen megalapozott állítás lehet a legkisebb, de már hatásos adagolást megtalálni a könnyebb leszokás érdekében.
Ugyanezen érdekből, párhuzamosan elkezdeni
“A depresszió leküzdésének természetes módjait” lásd lentebb (szerkesztői saját tapasztalat mj.)
Az antidepresszánsok nem képesek 100% -ig gyógyítani a depressziót, ám segíthetnek a kapcsolódó problémák kezelésében. A kezelés csak ilyen, de nem teljes „javulás”.
Ezért kell egy depressziós gyógyszeres kezelésben részesülő személynek orvosával együtt dolgozni azon természetes gyógymódok és életmód-változtatások felkutatása érdekében, amelyek segíthetnek a depresszió kiváltó okainak felismerésében… nem csak a tünetek.
Valójában a gyógyszert, csak közepesen súlyos és súlyos depressziós esetekben célszerű alkalmazni.
Ilyen esetekben a beteg gyakran önmagára veszélyes állapotban van, és akár öngyilkosság kockázata fenyegeti.
Tehát ezen a ponton, függetlenül attól, hogy milyen egyéb kezelések vannak folyamatban, a farmakológia kritikus beavatkozásként játszik szerepet – mivel katasztrófa megpróbáljuk megelőzni.
A gyógyszeres kezelés után a depressziós személy kevésbé kockázatos állapotba kerül.


  1. TÉTEL: A depresszió azért történik, mert szomorú vagy.

Depressziós személy (vagy depressziós ember barátja) gyakran nem tudja, miért depressziós.
Sokan azt gondolják, hogy a depressziónak közvetlen okainak vagy valamilyen szomorú vagy negatív eseménynek kell lennie, amely elindította.
A depresszió azonban gyakran nem tulajdonítható, valamely konkrét körülménynek.
Olyan, mint egy tolvaj az éjszakában – az energiája alattomosan lemeríti, a vegyi anyagok egyensúlyhiányának eredménye, annyira jelentős, hogy túlmutat a normál viselkedéseken.
Ne feledje továbbá, hogy néhány depressziós ember nem viselkedik szomorúan. Néhányan normálisan vagy boldogul viselkednek, annak érdekében, hogy elfedjék a felszín alatt zajló eseményeket. Tehát csak tudatában kell lennie ennek: a depressziónak sok arca van, és közülük néhány mosolyog.
A depresszió valódi felismerése művészet; vigyázzon például valakire, aki hirtelen elveszíti érdeklődését kedvenc hobbija iránt. Ez egy általános mutató, hogy valami nagyobb, mint csak egy kicsit lefelé mutató játék van jelen. Mindig mondom: „Ha abbahagyom a halászatot (hobbim), valami nincs rendben.” És ez nagyon igaz.

  1. Mítosz: Tegyen róla, hogy jobban érezze magát.

Ha ez annyira egyszerű lenne, az emberek nem lennének depressziósak. A depresszió elhúzódik, és ha csak elhatározás lenne, hogy jobban érezzük magunkat, akkor nem tartana tovább, mint egy óra, vagy egy nap, mert ki ne akarná jól érezni magát? A pozitív gondolkodásmód segíthet abban, hogy az emberek megbirkózzanak a depresszióval, de általában nem mindenki számára elérhető megoldás.

  1. TÉTEL: A depresszió normális.

Nem teszi különlegessé, hogy depressziód van, tehát „normális” abban az értelemben, hogy sok embernek van rohama. De a depresszió miatti test, vagy agy nem „normál” állapotban van.
Ez az egyensúlyhiány állapota, amelyet orvosolni kell, akár természetes, akár orvosi terápiás módszerekkel.
Nem szabad új életmódként elfogadni, hanem aktívan foglalkozni kell vele.

  1. TÉTEL: A depressziót antidepresszánsokkal kell kezelni.
Depresszió tények-tévhitek, depresszio kezelése, depresszió gyógymódok, depresszió oka-tünete,

Depresszió tények-tévhitek, depresszio kezelése, depresszió gyógymódok, depresszió oka-tünete,

Míg a depresszió súlyosságának és az alternatív módszerek sikerességi arányának kell elsőként figyelembe venni, az antidepresszánsok abbahagyása, vagy elkerülése előtt, néhány ember számára megkönnyebbülés lehet, hogy megtanulják, a depressziót nem feltétlenül kell gyógyszeres kezeléssel kezelni.
A testmozgást és relaxációt magában foglaló módszereken túl a pszichoterápia, az étrend és más természetes eszközök is lehetnek alapvető megközelítések a depresszió tüneteinek kezelésére, de gyógyításukra is.

Táplálhatja az élelmiszer az agy kémiáját?

A táplálkozás az étrend segíthet, vagy súlyosbíthatja is a depressziót. Furcsa  gondolkodásnak tűnhet, de a kutatások egyértelmű kapcsolatot találtak, az étel és a hangulat között. Tehát a helyes étrend elfogadása és a helytelen ételek elkerülése az első lépés lehet a depresszió enyhítésében.


A depresszió leküzdésének természetes módjai:

  1. Az étrend és a depresszió összefüggése nagy szerepet játszik.
    A hagyományos mediterrán és ázsiai étrend a világ legegészségesebb étrendje.
    Mindkettő nagyon jó, de a kettő étrend kombinációja még jobb, amelyet módosított mediterrán étrendnek nevezhetünk.
  2. Kerüld el a fehér/finomított cukrokat és más finomított, egyszerű szénhidráttartalmú ételeket, amelyek szélsőséges magas és alacsony vércukorszintet – és inzulinszintet okoznak, gyulladást idézhetnek elő és az agyi kémiai kiegyensúlyozatlanságát váltják ki.
    A
    Hipoglikémia (alacsony vércukorszint) szenvedő emberek 77% -a szintén depressziótól szenved.
  3. Válaszd ki a megfelelő szénhidrátot: összetett szénhidrátok, például friss zöldségek, gyümölcsök, diófélék, bab, borsó és teljes kiőrlésű gabonafélék. Biztosíthatják az állandó glükózszintet és elősegítik a jó érzést kiváltó triptofán aminosav folyamatos termelését, amely az agyban szerotoninná alakul és megnyugtat.
  4. Egyél pulykát, amely nemcsak a triptofán újabb forrása, hanem egy ízletes sovány hús is.
  5. Egyél fehérjét! Az alacsony B-12 szint a depresszióval és az emlékezettel kapcsolatos problémákkal jár, és általában a hús és a tejtermékek kiváló forrása a B-12 vitaminnak annak megakadályozására.
  6. Vegyük (és együnk) az omega-3 zsírsavakat. A kutatók dokumentálták az alacsony omega-3 zsírok és a depresszió közötti kapcsolatot, így halak, például vadon élő lazac, valamint hal- vagy tintahal-kiegészítők hozzáadása szintén segíthetnek.
  7. Érdemes lehet fenil-etil- tartalmazó sötét igazi csokoládét (70-90%), egy olyan vegyi anyagot, amely növeli a testben az endorfinok szintjét, ami kényelmet és eufóriát okoz.
  8. A csokoládé magnéziumot is tartalmaz , amely elengedhetetlen a pozitív hangulathoz. Legalább egy olyan depressziós esetet ismerek, amelyet csak magnézium-kiegészítő gyógyít.
    Noha ez nem egy tipikus forgatókönyv, annak biztosítása, hogy bőségesen megkapja, csak segíthet!



  9. Gyakorlat! Ez nagyon fontos!
    A rendszeres mérsékelt testmozgás, elengedhetetlen a stressz megelőzéséhez, a stressz csökkentéséhez.
    Ezenkívül serkenti az anyagcserét és elősegíti a jobb alvást.
    A mozgással járó jobb légzés, jobb vérkeringéshez vezet és garantáltan érezni lehet a felfrissülést.
    Az olyan elme-test gyakorlatok hozzáadásával, mint a jóga, relaxáció és a meditáció (amit üléssel vagy sétálással is megtehetsz), szintén csökkentheti a depresszióhoz vezető stresszt.

    Beszéljen valakivel az életed stresszéről. Függetlenül attól, hogy pszichoterapeuta vagy személyes bizalmas -, ha van valaki, aki segít felfedezni a dolgokkal kapcsolatos érzéseid, segíthet a depresszió gyökerében és felszabadíthatja a mögöttes negatív érzelmeket.

  10. Fontold meg az orbáncfű szedését enyhe, vagy közepesen súlyos depresszió kezelésére, amely hipericint tartalmaz a szerotoninszint növelése érdekében.
    Nagyon jól működik, mint a hagyományos antidepresszánsok, mellékhatások nélkül.
  11. Egyen banánt: a banán és a teljes kiőrlésű gabonafélék a szervezet számára szükségesek a B-12-ból összetett komplex vitaminokhoz (amint már említettem), hogy az emlékezeted éles legyen, és a hangulat teljesebb.
  12. Vigyázz az alkoholt. Noha a mérsékelt mennyiségű alkohol jótékony hatással lehet a szívre és az artériákra, a túlzott mennyiség elősegítheti a depressziót sőt függőséget okozhat, ez újabb károsodással jár.
  13. Keress vidám barátokat, ismerősöket és vidám szórakoztató helyeket. Valós jó hangulatú közegben legyél, ami feledteti a rossz hangulatát, illetve esélyt sem ad rá:) . (szerk. plusz pont.)

Tehát ha most a depresszióval küzdő, vagy ismersz valakit, akkor a depresszió legfontosabb megközelítése az, hogy alaposan áttekinted az életed stressz helyzeteit, és kezeled, vagy kezelteted szakorvossal. (Az orvoshoz párhuzamosan kell fordulni), időben elkezdve a kezelést könnyebb a megoldás. A természetes depressziós kezelések és az egészséges életmód gyakran enyhítik vagy „rögzítik” az enyhe depressziót. Mérsékelt és súlyos depresszió esetén azonban szükség lehet akutabb beavatkozásokra, például gyógyszeres kezelésre is. Az idő múlásával a gyógyszeres kezelés mellett alkalmazott természetes módszerek enyhíthetik, vagy gyógyíthatják a depresszió kiváltó okait olyan mértékben, hogy a depresszió kezelésére már nincs szükség.
És ebben a helyzetben, mihelyt orvosa megadja a gyógyszeres kezelés csökkentésének, vagy teljes leállításának megkezdését, határozatlan ideig folytatható a depresszió leküzdésének természetes módjait.

Fentiek tájékoztató információk, amihez feltétlen kérje ki szakorvosa véleményét, segítségét!

Más a depresszióról itt>>

Irodalom: Betegségek Ellenőrzési és Megelőzési Központjai. 2016. Mentális Egészségügyi Intézet. 2016. Mayo klinika. 2016. 7. Depresszió (súlyos depressziós rendellenesség). Am Jour of Publ Health . 2010. David Engstrom, PhD. „ Elhízás és depresszió. ” Az elhízás Action Koalíció online:: heartmdinstitute T. Sinatra