Nagyon jó megoldás a test tudatos ellazítása, ami nagyon egyszerűnek látszik, de pontosan egy stresszes embernek lehetetlennek tűnik. Bár éppen neki lenne a legnagyobb szüksége rá és sajnos a türelem szikrája híján hamar föladják. /Sajnos ezt tettem én is, de borzasztó nagy árat fizettem érte./
Nagyon ajánlom, akik bármiféle belső zavart éreznek a gyakorlat közben, nekik van a legnagyobb szükségük erre a valóban kiváló gyakorlatra. Ezt sose feledjék, tanuljanak más kárán pl. az enyémen most, – és emlékeztessék magukat ezt el kell sajátítaniuk.
Csak le kell feküdni, semmi mást nem kell tenni. Akkor mi itt a nehéz? Akkor mi itt a nehéz? Ki fog derülni hamarosan, bár legtöbb esetben tévednék. Azt tudom ajánlani, hogy amikor már nem tudnak „nyugton maradni” hagyják abba és kissé később kezdjék újra és újra.
Kizárólag ez eseteben

Garantálom menni fog!

A közben kialakuló türelmetlenség, nyugtalanság (ami a pörgősöknél előjöhet) nálam ez volt és tudom, hogy alig bírtam ezt az egyszerű gyakorlatot kibírni a végéig. NE ERŐLTESSÜK, hagyjuk félbe, majd folytatjuk később. Előbb-utóbb menni fog, megszokjuk. EZT NE FELEDD: Győzd le önmagad káros gondolat folyamatait, vagy tönkre tesz!! Most ezt oldhatod meg ezzel a gyakorlattal. A pirulák itt nem segítenek, csak függővé tesz és kényelmessé is. Gyorsan beszedsz egy nyugtatót, ami fél-egy napra ellazít, de a probléma benned marad. SOSEM FOGSZ URA LENNI ÖN MAGADNAK! Határozd el és csináld, ne filozofálj magyarázkodj. pl: “Ez egy nagyon hülye gyakorlat.”…… Ítélsz, miközben semmi fogalmad miről beszélsz. Ha lenne, akkor most nem kéne ezt olvasnod.

ISMÉTELNI, AMÍG FELÜL NEM KEREKEDSZ A BELSŐ IZGÁGASÁGODON
Azért írom ezt az alcímet, mert magam is tudom, (aki már elkezdte tapasztalta)
a gondolatok, amit szeretne semlegesíteni, idő pillanatokra sikerül, majd visszatérnek. EZ TERMÉSZETES A KEZDETEKBEN. Hangsúlyozom ezt azért mert, a kezdők emiatt hagyják nagyon hamar abba, mert izgága gondolatuk miatt türelmetlenné vállnak és befejezik, mint értelmetlent, vagy, lehetetlent. Ezzel szembe csupán arról van szó, mint minden dolog kezdeti fázisában nehézkes és sok gyakorlat meghozza majd az eredményt. Erre adjunk esélyt magunknak és rájössz, hogy nagyon megérte és áldod magad, hogy volt kitartásod.
Majd előbb utóbb elérik, hogy végig csinálják a gyakorlatot és megérzik, mintha súlyok tűntek volna el róluk. …és bizony azok hullnak le lelki értelembe.
Az egészen világos, hogy mindegyikünk, csak külön-külön saját maga tud vigyázni a belső békéjére EZ GARANCIA!!
A feladat a legegyszerűbb, bár ennek ellenére nem olyan könnyű és nem kell hozzá semmi. Összevetve mindentől jobb és hatásosabb, biztosabb, megoldás. Kivéve egyes gyors technikákat, amik viszont csak átmenetileg segítenek és gyorsan el is tűnnek.

Különösen a mai minden bizonytalan, semmi biztos támpontot nem nyújtó világban életmentő egy ilyen hatásos gyakorlat megtanulása. Ami eddig sokkal biztosabb volt pl. a család, ma már a politika ott is ellentéteket generál. Kivéve tudatos embereknél, ahol tudják, hogy a családi harmónia és amit onnét kapunk mindennél többet ér, mint bármelyik párt, akik csak zavart kelteni tudnak. De már abba is hagyom!


Relaxáció hatása
Röviden azt tudom mondani áldásos. A lelki gondok terhei napról napra esnek le  és ami jön nem marad rajtad.
Relaxációról már nagyon sok tudományos bizonyíték van a sok féle jótékony hatása felől. Testi-lelki felfrissülést, ellazulást, nyugalmat, belső békét hoz létre.
Ezáltal vitálisabb, energikusabb, stressz tűrőbb…stb leszel.

TESTI, SZERVI SZINTEN IS HATÁST GYAKOROL A RELAXÁCIÓ.
Az izmok lazulásán tehát eddig is látható, hogy lényegesen túl mutat.

Segít megélni önmagad, segít a tested tudatosításában, hamarabb észreveszed, ha zavar jön létre benned és azonnal tudod hatástalanítani. Vagy ha kell orvoshoz menni. Megelőző hatása lesz legtöbb esetleges dologra, bajokra és időben tudsz cselekedni. Egy szuper észlelő rendszerré teszed magad, amilyen a legjobb orvosi műszer sincs.

KIZÁRÓLAG JÓ HATÁSA VAN, DE ABBÓL SOK
Ezt mikor lehet bármelyik gyógyszerről elmondani.
Azt viszont igen, hogy egy dolgot valamiképpen gyógyít, de közben 30-40 rosszra van valamilyen esély.

Természetes, ha kezdetben nem megy, nem érzed a jó hatást, attól az egyik legjobb lehetőség a mély ellazulásra, a nyugalom elérésére. Egy párszor gyakorolni kell van kinek többet, de sokan azonnal érzik, hogy kellemesen érzik magukat. Ráadásul ez az érzet egyre erősebb lesz a mindennapos gyakorlatozás során és teljesen áthatja a nyugalom a minden napjainkat.
Én például annak idején nem lazultam tőle, hanem idegesebb lettem csak.
Nagyon nem voltam hozzászokva, hogy csak úgy „semmit nem csinálva tétlenül” heverészek és mormogok valami ellazulásokat.
Ha nekem ment, neked is fog menni egészen biztos. A hatását meg saját magam és sok más hason társ tapasztalta kivétel nélkül igazolja. ADJ ESÉLYT EGY SZENZÁCIÓS JÓ DOLOGNAK! … és örökre megoldódik a stresszed illetőleg ezzel a gyakorlattal visszaállítod a belső egyensúlyod.

NEM KELL HINNED BENNE! TAPASZTALD MEG.
Teremtsd meg a nyugodt külső körülményeket, pl. telefon kikapcsolva, ajtócsengő, és ne akkor, amikor szokása netán átjönni a szomszédnak, kellemes halk zene szól, /ha lehet spirituális/, minden zavaró körülményt szüntess meg.
Rajtad valami pamut, könnyű, laza ruhadarab legyen.
Vonulj félre azoktól, akik nem végzik, és tudasd velük, hogy csendesen legyenek egy 10-20 percre, amennyiben nem relaxálnak veled, de veled élnek, vagy ha megteheted vonulj Te félre.

A gyakorlat során, hogy mi történik NE foglalkozz vele, mert itt Te attól többet, hogy hagyod megtörténni, az ellazulást semmit nem tudsz, sőt nem szabad tenni. Ha ebbe akaratlagosan bele akarsz nyúlni az intellektusoddal, logikáddal mindent elrontasz. Az akaratoddal biztosan az ellenkezőjét váltod ki.
NE AKARJ ellazulni,
az biztosan jönni fog, de teremtsd meg az ellazuláshoz szükséges feltételeket. Az akarat az éppen az ellazulás ellen hat. Egy nyugati embernek nehéz elfogadni, hogy úgy érjen el sikert, hogy azért cselekvésileg nem tett semmit és pont ezért és így éri el az áhított célt.

Mikor végezd
Bármikor lehet, de hogy teljesüljenek biztosan a nyugodt feltételek a délutáni-esti időszak a megfelelőbb. Lefekvés előtt végezve az altatót elég hamar ellehet hagyni, ha netán szednél ilyent, mert úgy alszol, mint a kis angyal. /ez nem valószínű, hogy az első alkalommal/

MENNYI IDŐ ALATT LEHET ELSAJÁTÍTANI?
Nagyon változó teljesen egyén függő.  Sőt a férfiaknak ez mivel az életükben dominálni akarnak, (mindent akarattal akarnak végezni) nagyon komoly kihívás. Itt ugyanis éppen ezt az akaratot kell semlegesíteni, ez nagyon nehéz mivel berögzült már, de kitartással rendszerességgel biztos megoldható, mivel nekem is volt és kos tipus akarnok voltam. Rohadt sokat “küzdöttem” magammal. Megcsinálni, hogy ne csináljak semmit, amikor ilyent addig nem tettem. Szóval az idő a nehéz esetű férfiaknak, fiatal embereknek kb. fél év. Ezzel szemben van sok nő már az első alkalommal egész jól éli meg a relaxációs hatást a jó tudatosítása miatt mivel az “agyalását” , gondolatmenetét sokkal jobban tudja semlegesíteni éppen a gyakorlatra figyelem összpontosítása következtében.
EZ A KULCS!

Relaxációs feladat a következő:
Szól a kellemes halk lassú zene már.
A relaxációs zene itt található>>>>>>
Feküdj le háttal a szőnyegre, paplanra…, a kezeid tested mellett tenyérrel fölfelé tartva, lábad enyhe terpeszbe, lábfejek lazán kifelé néznek, szemed becsukod.
Az ülő pózt nem javaslom, mivel bármennyire vagy laza, az ülés fenntartásához, már izomtónus kell. Ami a tökéletes ellazuláshoz elengedhetetlen, hogy éppen az izmok tónusa megszűnjön.
/Ne törődj vele, ha esetleg az agykontroll így végezteti veled.
Ott ez a lehetőség van, de otthonodban már van jobb lehetőséged./

A képen jelölve vannak azok a pontok, ahova figyelemmel kissé időzni kell (pár másodperc csak) ha nem érzel semmit no probléma haladj tovább, de ne siess. EZT A TEVÉKENYSÉGET ÉLD MEG, mintha semmi más teendőd nem is lenne! Ilyen hasznosat már rég tettél magadért.
Kezdés a bal talptól, bal lábfej, bal alsó lábszár majd bal combizomzat, Ezután a jobb oldalt eddig végig csinálni, majd csípő elengedése, és így fölfelé tovább a fejed tetejéig. A karnál szintén először az egyik oldalt, azután a másik oldalt. Majd a nyak és a fejet végig kell “pásztázni, gyakorlatilag minden kis izomzatát észlelni kell”

Stressz kezelése relaxálással ellazulással

Stressz kezelése relaxálással ellazulással

A képen látható pontokra kell fókuszálni az alább leírtak szerint

A bal majd a jobb láb lábfejétől kezdve aprólékosan haladsz fölfelé a fejtetőig.
Halkan mondod, /de jobb csak legondolni magadba/ pl. „A bal lábfej ellazul, A bal lábszár ellazul…” haladsz fölfelé.
Mindig hasonlóan jelen időben fejezed ki magad.
Közbe az adott területre fókuszálsz és egy kicsit elidőzöl várva, hogy érzel e valamilyen enyhe hatást, bizsergést.
A légzés eközben egyenletes orron be-ki légzés hasba, vagy has felé. (Ezt külön előtte gyakorolni többször, ez legyen a természetes légzés!!!)
Akár érzel lazulást, vagy nem, ne törődj vele haladj tovább. Egy-két alkalom kell mire határozottan érzed az ellazulást. Más felöl a lazulás valamely testrészen hamarabb jön, mint a másikon, a mélységét is különbözőnek fogod érezni. Ez teljesen indifferens. Bízz a tested végtelen bölcsességében!!
Itt ne akarjunk okosabbak lenni, mint a testünk, mert ahhoz a nagyra tartott intellektusunk, gyakorlatilag egyenlő a zéróval!
A relaxációt ahány okos, annyiféle képen végzik.
Van aki fejtől lefelé indít,  vagy jobb kéztől kezdve, illetve lábfejtől. De a lényeg nem az honnét kezded, hanem az eredmény, hogy a végén jól érezd magad, mert hamarabb eljutsz az ellazulás felé.
A legjobb onnét kezdeni, ahova a legkönnyebben tudsz először figyelni és érezni tudsz valami belső keringési bizsergést.
Próbáld ki mire tudsz figyelni könnyebben a lábfejre, a kezedre, vagy a fejtetődre.

mj:
A lábtól indulást javasolnám leginkább, mivel amíg a fejig elérsz, addigra annyira laza leszel, hogy könnyen és még mélyebben tudod ellazítani az egész fejed minden részletét.
Ez a legfontosabb a stressz székhelye a fej, a lerakódása a nyak. Ezért időzz tovább a nyakizmoknál, arc, szemhéj, szemkörüli izmok, állkapocs, halánték, homlok minden részletén.
Továbbra is áll: NE ERŐLTESD! CSAK figyelj SEMLEGESEN, mindegy mit érzel.
J.Dzs.Schwarcz

error: Content is protected !!