Melatonin-nyugtato-stresszcsokkentes-altato-almatlansagra

         Melatonin álmatlanságra

A tél közeledtével, ahogy a napok rövidülnek, nagy bajba kerül egy bizonyos kémiai anyag, ami közérzetünkért is felelős. Ez a melatonin, ami fény hatására bomlik el, és a kevesebb napsütés ezt a folyamatot gátolja. Az ősz az elmúlás időszaka, ezért befelé fordulunk mi is. A legszebb ünnepünk a télhez kapcsolódik, azonban az egyedül élők ekkor még magányosabbnak érzik magukat. A súlyos depressziót azonban valamilyen veszteség váltja ki, ami adódhat párkapcsolatból, halálesetből vagy állástalanságból, nem elég csupán a hideg idő a kialakulásához.  A tél közeledtével, ahogy a napok rövidülnek, nagy bajba kerül egy bizonyos kémiai anyag, ami közérzetünkért is felelős. Ez a melatonin, ami fény hatására bomlik el, és a kevesebb napsütés ezt a folyamatot gátolja. Az ősz az elmúlás időszaka, ezért befelé fordulunk mi is. A legszebb ünnepünk a télhez kapcsolódik, azonban az egyedül élők ekkor még magányosabbnak érzik magukat. A súlyos depressziót azonban valamilyen veszteség váltja ki, ami adódhat párkapcsolatból, halálesetből vagy állástalanságból, nem elég csupán a hideg idő a kialakulásához.

Nem szabad belesüppedni ebbe az állapotba! A legfontosabb, hogy akár mi, akár a környezetünk felismerje, hogy itt bizony nem csupán alkalmi rosszkedvről van szó. Ezután jöhetnek a hatásos kedélyjavító módszerek, amik segítségével visszafordítható a folyamat, rossz idő, magány ide vagy oda és a depressziós állapot elmúlik.

– A leghatékonyabb megoldás a letargia elűzésére a sport. Depresszív időszakban sokszor érezzük, hogy nem bírunk kikelni az ágyból, állandósul a fáradtság. Ilyenkor igenis erőt kell venni magunkon, húzzunk sportcipőt, öltözzünk fel melegen, és irány a természet! Nem szükséges rögtön futással kezdeni, elég egy alapos séta is a szabadban, a hangsúly a mozgáson van. Annyira felfrissíti mindez a testet, hogy máris több energiával vághatunk neki a napi teendőknek. – Mindenkinek van legalább egy barátja, akihez gondjaival fordulhat. Szervezzünk a hozzánk közelállókkal közös programokat. Ilyenkor nem kell feltétlenül a problémák átrágásával tölteni az időt, egyszerűen kapcsolódjunk ki, élvezzük, hogy olyan emberekkel vagyunk, akik számunkra fontosak és viszont.

– Sokat segítenek a nyugodt esték tea, jó film vagy könyv társaságában is. Elterelik negatív gondolatainkról a figyelmet, segítenek, hogy egyedül is jól tudjuk érezni magunkat. 

– Bizonyos szempontból még áldásos is lehet a kinti hideg, hiszen nincs is jobb egy fárasztó nap után behúzódni a meleg lakásba, teleengedni a kádat forró vízzel, nyugtató olajokat csepegtetni bele, gyertyát gyújtani és élvezni a hatást. Közben hallgassuk kedvenc zenénket! A hatás biztos nem marad el.

A depressziós embernek nagyon nehéz megtenni az első lépést a javulás útján, de muszáj megpróbálni, mert a tartós rossz hangulat kihatással lesz a kapcsolatainkra és a munkabírásunkra is. Mindig létezik kiút, és ha egyedül kevésnek érezzük ehhez magunkat, forduljunk a terápiás módszerekhez, amiben szakemberek segítenek!